Vis enkelt innlegg
Gammel 12-08-09, 06:39   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolysekuren - en forbannelse for dem som har søtsug

Opprinnelig lagt inn av Dazeman, her.

Jeg og min kone har i en uke nå forsøkt å komme i gang med kuren. Men min kone sliter med et søtsug fra en annen verden. Så hver gang vi er på besøk hos noen (og dere vet hva andre folk spiser på) så vil hun egnetlig heller bli hjemme enn å måtte motstå fristelsen. 2 ganger på 1 uke har vi møtt på dette, og hun har falt for fristelsen begge gangene.

Nå begynner jeg å lure på om ketolysekuren + sprekk hver 7ende dag faktisk er noe som bare gjør en feitere...

For å begynne med det siste først;
Sitat fra ketolyse-DVD'n.:

Sitat:

Torkil prater om vanlige begynnerfeil, og sier bl.a.:
"Hvis man sprekker to ganger i uken så er man ikke på ketolysekur. Da er man faktisk på en kur som kan gjøre at man går opp i vekt!"

Opprinnelig lagt inn av Dazeman, her.

Hva gjør dere når dere skal i besøk til folk?? Noen tips?

- Familiebesøk hjemme hos mor..
- Venner som samles
- Noen kommer på besøk med snop..

Dette er utrolig enkelt for meg, men for min kone så er det nærmest umulig.. Både jeg og henne synes det er pinlig å dra på besøk til mor og si nei takk til middag og kaffe-snacks.. Det er liksom programmet man kommer til.

Vettu, jeg skjønner din kone veldig godt. Det er vanskelig,spesielt i starten, for man vil ikke føle seg utenfor.
Og jeg er selv sukkeravhengig, men har brukt tiden på å få det under kontroll. Men det kreves en innsats fra en selv.

Jeg pleier å spise meg god og mett før jeg reiser på besøk til folk. Da er det lettere å motstå fristelsen av "ulovligheter". Og blir det servert middag, så har jeg forsynt meg av det "rene": Kjøtt/fisk/ grønnsaker. Og av og til en potet. Poteten for syns skyld (kutter og deler den opp, men sender den ut igjen med tallerken )

Kommer det besøk som har med snop, ja da lager jeg gjerne en dip, skjærer opp agurk og stangselleri. Spiser det i stedet.

Suget etter snacks går over etterhvert. Noen bruker lenger tid enn andre.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat