Tråd: Elektrolyse
Vis enkelt innlegg
Gammel 13-08-09, 13:57   #13
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: elektrolyse

Det er tydeligvis stor forskjell på hvordan dette blir behandlet, fra sted til sted i Norge.

Jeg prøvde dette å ta opp dette med trygdekontoret for ca 10 år siden i hjemkommunen min. Det var da snakk om skjemmende hårvekst i ansiktet. Jeg hadde allerede tatt ganske mye elektrolyse, og ville sjekke om det var mulig å få dekt andre typer behandlinger som for eksempel laser, ellipse etc. Jeg fikk da beskjed om at de bare kunne hjelpe til med elektrolysebehandling, og da bare delvis dekning.

For meg som allerede hadde utallige timer i stolen til behandling, og visste hvor lang tid det tok, at det ikke var smertefritt, og det må gjøres igjen og igjen, var dette ikke aktuelt. Jeg var såpass fortvila jeg jeg grein i full offentlighet på trygdekontoret, men det var ikke bønn.

Jeg endte til slutt opp med å betale ellipsebehandling selv. På klinikken fortalte jeg hvilke erfaringer jeg hadde med trygdeetaen hjemme, og sykepleieren sa da at hun hadde hatt andre pasienter som fikk dekket ellipsebehandlingen av kommunen sin. Det er tydelig at det er alt etter hvor du bor, og hvor mye de som jobber i trygdeetaten gidder å hjelpe deg, som utgjør hva slags hjelp du får.

Jeef-micro: Er forresten bikinilinjehårvekst grunn god nok til å få det dekket på noe vis? Fradrag på skatten altså?? Flott at du har fått hjelp!

Til Heisan, lykke til, håper de er ok på ditt trygdekontor. Tramp på dem om nødvendig! ;-)

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat