Sv: Ny bruker (gammel smugleser). Trenger råd
Homer Simpson: Med all mulig respekt: "slutt å svare om du kun har kritikk å komme med".
Hvor i skrivet mitt står det noe som helst om at jeg er misfornøyd med mitt vekttap?
Jeg spurte om råd, - kritikken klarer jeg fint å finne andre steder, helt på egenhånd!
Jeg henvendte meg til lavkarboforumet fordi dette, etter hva jeg har kunnet se, virker som et seriøst nettsted. En plass hvor mange kan dele med seg av sine erfaringer. Hvor man både kan gi, og få, råd og støtte av andre som også sliter med vektproblematikk.
Jeg er kjempefornøyd med å ha gått ned såpass mye i løpet av mine 9 uker på ren lavkarbodiett. Det samme er legen min, hun mener endog at jeg ikke bør gå ned mer enn ca. 1/2 kg. i uken. Men med denne kuren (livsstilen) har jeg forstått at vektreduksjon går litt i rykk og napp, og at jeg, uansett hvor mye jeg vil, ikke er sjefen i så måte. 
Xtra: Takk for svar. Min BMI var ved oppstart ca. 45. Nå vet ikke jeg hvor strengt du kjørte/kjører, men du er uansett heldig (flink!) med så stor vektnedgang på så kort tid. 
Jeg har belaget meg på å måtte bruke minst to år på å komme ned i ca. normal vekt. Tar det kortere tid, kjempefint! Og lengre tid - vel, det tok meg mange år å legge på meg alle overflødige kilo... 
Jeg kan forstå at mine spørsmål ikke er så enkle å forstå, eller svare på, men jeg antok at de med lang "fartstid" kjente seg litt igjen i problemstillingen min. Vet mange sliter med både allergier, intoleranser, og det å bli skikkelig lei mat (særlig om man har slitt med anorexi og bulimi - det er skremmende "enkelt" og bare slutte å spise, og/eller overspise og stikke fingeren i halsen. Og vekten raser jo nedover, men hvor sunt er dette? Dere vet svaret...).
Mulig jeg bør slette det originale innlegget mitt (om det går?), og heller prøve å formulere meg på en mer lettforståelig måte.
Jeg vet jeg har en tendens til å "skravle for mye"... 
|