Vis enkelt innlegg
Gammel 14-08-09, 00:06   #13
krokodillen
Medlem

krokodillen sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Svangerskapsdiabetes

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Hei!
Dere som fikk dette påvist i svsk, hadde dere symptomer før testen?
Jeg har ikke fått påvist sukker i urinen og ikke gjort belastningstest. Har forøvrig bare tatt urinprøve på legekontoret, ikke morgenurin. Spiser imidlertid "normalkost" nå i svsk. Går ikke ordentlig opp i vekt (4 kg fra opprinnelig vekt på 70kg) og sliter med sterk trøtthet etter måltidene og lavt (90/50) blodtrykk, kan jo knapt stå oppreist. Det slo meg plutselig at jeg kunne prøve noen lavkarbodager og se om dette er blodsukkerrelatert (har slitt med jojo-blodsukker før, ikke i svsk). Jeg har jo trening for atkins fra før! Og svsk er jo nesten ferdig... Men det hadde vært greit å ikke være så innmari slapp...

Jeg hadde heller ikke symptomer, måtte ta sukkerbelastningstesten fordi jeg har blitt 38 (de tester alle gravide over den alderen, flaks for meg). Legen sa de ikke ville oppdaget det dersom det ikke hadde vært rutine å sjekke alle over 38. Alle prøver har vært som de bør være og alt har gått fint, jeg har fått målt fastende blodsukker hver uke og resultatet har hver gang vært innenfor normalen.

Men, jeg har merket meg før at jeg blir urgen av sukker. Derfor spiste jeg ikke gelégodt, drakk ikke brus, osv. Og noen i familien har fått diabetes ved høy alder, så jeg visste jo at det gjaldt å passe på.

Blodtrykket mitt har også vært lavt, men høyere enn ditt. Jeg synes lavkarbokosthold regulerer energien veldig fint under svangerskapet - egg og avocado er merkbart bedre enn havregrøt til frokost! Jeg spiste hva mange regner for å være sunt fra før, fem om dagen, fullkornspasta osv, men dette har ikke vært bra nok.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat