Sv: Ny bruker (gammel smugleser). Trenger råd
Først: Grattis med bra vektnedgang !
Med "tåler", mener du som i toleranse, eller i forhold til vektnedgang? Jeg antar du mener toleranse, i tilfelle så vil en idé være å snuse litt på OE (Optimal ernæring) som stiller seg noe mer vennlig til stivelsesrike grønnsaker -men sammen med mye fett for å jevne ut blodsukkeret. Det kan være en idé.
Ellers kan jeg kanskje motivere deg litt med å fortelle at jeg hadde magesår og spiserørsbrokk som 23-åring -noe som videre førte til reflux. Det verste hamlet jeg opp med de første seks månedene etter at jeg fikk det påvist, men jeg hadde stadig tilbakefall, som jeg dessverre stort sett ikke klarte å se noe mønster i, annet enn for mye kaffe eller alkohol.
Da jeg la om kostholdet tre år senere, så ble jeg kvitt refluxen og den tidvise "brannen/sårheten" i magen. Nå har jeg merket det en gang, og det var i forbindelse med noen dagers forsøk på å spise vanlig høykarbomat.
Det er håp altså 
Dessuten er jeg kvitt intoleranse mot: Sitrusfrukt, erter, kål, nøtter (i tillegg pels og pollen), men har pådratt meg intoleranse mot melkeprotein. I sum så har jeg jo vunnet 
Det er jo et prosjekt det der, å bli kjent med kroppen sin på ny i forbindelse med en vektnedgang. Du har jo kartlagt ganske mye allerede. Det er nok dessverre ingen fasit på når og hvor mye i forhold til vektnedgang. Jeg hadde "bare" en bmi på drøyt 34 da jeg la om, er så vidt innenfor en normal nå, men kroppen min har bare ikke klart å slippe de siste 10-15 kg ennå, så det er tydeligvis et mer komplekst bilde.
Veldig individuelt med andre ord.
Håper svaret mitt ga noen som helst sense. Jeg har en tendens til å bable litt.

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|