Vis enkelt innlegg
Gammel 15-08-09, 07:40   #11
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny bruker (gammel smugleser). Trenger råd

Johannesbrødkjernemel (JBKM) fås kjøpt på helsekost. Det er tykningsmiddel.

Man kan også bruke Nestargel - (jeg har gått helt over til å kjøpe Nestargel i stedet). Den er lettere å jobbe inn i maten, uten at den tykner før man får rørt det inn. Det kjøpes på apoteket, og må nesten alltid bestilles (tar en dag eller to før de får det). Den er også litt billigere enn JBKM.

Ang. matintoleranse, allergier, reflux og sånt - så blir de aller fleste bedre etter noen måneder på lavkarbo. Mange opplever ikke bedringer før etter 3-6 måneder. Det er helt individuelt hvor lang tid det tar - kroppen bruker den tiden den trenger for å bli bedre etter mange år med feil mat. Selv gikk jeg med intens halsbrann i nesten to måneder etter Skaldeman-start, men en dag oppdaget jeg plutselig at halsbrannen var helt borte. Det var nesten så jeg ga opp, men er veldig glad nå for at jeg ikke gjorde det!

På Skaldeman 50+ holder det jo lenge med kål, blomkål og brokkoli? Jeg vet det er kjedelig med nakkekoteletter og blomkålmos flere ganger i uka - men brødskiver 3 ganger om dagen er også igrunn ganske kjedelig!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat