Vis enkelt innlegg
Gammel 19-08-09, 14:14   #12
LenaBeatrice
Seniormedlem

LenaBeatrice sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 54
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Kylling og soltørkede tomater i fløte - 5 gram karbo

Opprinnelig lagt inn av Balma, her.

Heisann!

Eg e so vanvittig IMPONERT over kva du har fått til )

Sjølv har eg prøvd vel 1 veke, men har ikkje godt ned stort. Lurar sjølvsagt heise på kva eg gjer gale.... eg rører ikkje noko anna enn det som står i lista over matvarer i introduksjonsfasen til Atkins. MEN eg har ikkje vore flink (orka) vega og rekna ut karbohydratene. Har tenkt at det er så lite at det kan umogeleg koma over 20 pr dag.
Lurar rett og slett på om det blir for mykje rømme og fløyte.....
Eg har spist egg, og bacon til frukost. Nokre dagar med sopp, løk, gressløk for å variera. Brukar meierismør til steikefett.
Når eg tenke meg om har eg brukt forholdsvis lite olje, berre litt valnøttolje i ein salat ein dag...
Kan det vera ein ide å bruka rapsolje til steiking i stede for meierismør?
Dei der pannekakene dine med blåbær kan eg vel ikkje prøva i denne fasen av dietten ! ???
Hm. akkuratt no er eg litt rådlaus.....

Imse har vel egentlig sagt det meste....
Du kan ta 2 ss rømme/dag i induksjonsfasen og en drøy dl med fløte.
Men det er klart, ikke alle klarer fløte i kosten.
Mangel på fett tenker jeg nok kan gjøre at du ikke går ned i vekt også, og hvor mye drikker du? Vann da selfølgelig.
Drikker du noe brus, eller får du i deg noe annet med søtningsstoff?
Hva med kaffe? drikker du det?
Bruker du mye salt?

Og ja, for all del, vei og regn ut karbo. Det er uhyre vanskelig å ta det på øyemål i starten.
Løk er en av de tingene jeg alltid veier, fordi det inneholder en del karbo, og løk i kosten "skrur" fort opp karboinnholdet i en rett.
En annen ting er at du faktisk kan ha en ganske lav toleransegrense for karbo, det er ikke alle som kan spise så mye som 20 gram karbo/dag.

Så følg nøye med på hva du putter i munnnen: vei, skriv opp og regn ut :-)

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat