Vis enkelt innlegg
Gammel 20-08-09, 10:09   #241
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok, dette lurer jeg på i dag.
Jeg skal avfarge håret mitt hos frisøren, men har avventet en stund ettersom jeg inntil i vår farga med henna.
Men, er avfarging og bleking i grunn det samme? Jeg har lyst til å teste på en lokk i nakken, og da til mitt spørsmål nummer to. Jeg tenkte på å kjøpe bleking på en vanlig kosmetikkforretning, men så husker jeg at mamma i sin tid bleka "barten" med noe jeg tror het "vannstoff på apoteket, som man da kan blande i ønska mengde eller noe, tror jeg. Er dette det samme som bleking man bruker på håret? Lettere tenkte jeg, da. Ettersom jeg sikkert må bleke denne hårtusten i minst to, kanskje tre omganger.

Bleiking i fleire omgongar høyrest ganske beinhardt ut for håret, men har ikkje testa det sjølv, altså. Hadde sjølv hennaraudt hår i vel 5 år, langt ned på ryggen. Tøff (eller dum?) som eg var lot eg det faktisk vekse ut utan å gjere noko med det. Trudde ikkje noko ville dekke over hennaen. Tok meg 2 år å bli kvitt alt det raude (er normalt sett mørk blond). Her skulle det ikkje klippast kort,nei! Du må fortelle korleis det blir, forresten!

Nokon andre enn meg som har ambivalent forhold til frisørar?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF