Sv: MÅ jeg kjøpe hele ketolysepakka?
Opprinnelig lagt inn av annama, her.
...eller holder det med boka?
Hvis jeg spiser masse forskjellige grønnsaker og tar tran hver dag trenger jeg vel ikke ekstra vitaminer og mineraler?
Og disse stixene...MÅ de brukes?
Du kan faktisk ikke spise "masse forskjellige grønnsaker" hver dag når du er på ketolyse. Grønnsaker inneholder (ulik mengde) karbohydrater, og derfor er det faktisk begrenset både hvilke og hvor mye grønnsaker du kan spise hvis du skal være i ketose.
Og tran erstatter ikke de vitaminer og mineraler som ketolysetablettene inneholder, men er et godt supplement. 
Ketolysetablettene er blant annet med på å forhindre at kroppen blir tappet for mineraler eller kommer i ubalanse i forhold til mineraler, på grunn av at stoffskiftet ditt endrer seg i ketosen. Tablettene er utviklet for å kompensere for denne endringen og vil f.eks. forhindre kramper i leggene, som en del får med dietten på grunn av magnesiummangel. I tillegg bidrar de til å dempe søtsuget og øke fettforbrenningen.
Selvfølgelig bestemmer du selv om du vil bruke tablettene, men hvorfor ikke begynne med dem og gi deg selv best mulig sjanse til å lykkes med dietten? 
Hvis du er nybegynner på ketolyse vil du kunne ha stor nytte av å bruke stixene for å sjekke om du er i ketose. Jeg brukte dem hver kveld til å begynne med. Når du blir mer kjent med kostholdet og mer erfaren i forhold til din kropps reaksjoner, trenger du dem ikke lenger. Da kan du jo bare sjekke ketosen en gang i mellom, spesielt hvis du vil teste deg etter nye matvarer eller utskeielser.
Lykke til!
|