Vis enkelt innlegg
Gammel 23-04-05, 07:43   #1
Marianne
Livsdesigner

Marianne sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Barns plikter hjemme

Kan noen hjelpe meg med tips til hvordan få barn på 8 og 11 (såvidt ) til å gjøre husarbeide. De vil jo helst leke . Og jeg er litt lei av å mase .

Jeg har laget lister , hvor jeg har skrevet opp alle arbeidsoppgaver i hjemmet, og hva de kan få betalt for å gjøre dette frivillig. Disse har vi ikke begynt å bruke ennå.

Jeg mener at de bør rydde rommet + ha noen andre faste plikter og dette er uavhengig av f.eks. ukepenger.
De bør få en fast sum ukepenger (men bør disse trekkes dersom de ikke har ryddet rommet?)
Og - jeg synes motivasjonsfaktorer er veldig positiv - slik at jeg vil at de skal ha muligheten til å gjøre mer/tjene mer - av egen fri vilje.

Hva er vanlig for barn å gjøre hjemme?
Lure tips til hvordan få dem til å gjøre mer? Triks/positiv tilnærmingsmåte m.m.
Gradvis mer å gjøre fram mot ungdomsalderen...

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat