Vis enkelt innlegg
Gammel 23-08-09, 20:48   #12
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Omvendt tap av muskler ...

Opprinnelig lagt inn av SunnhetMedSirrup, her.

og leve uten karbo er virkelig en fantastisk måte og leve på !

men syntes dette var litt intresangt.. men kroppen tar jo bare opp 30g prot i timen. er det riktig at resten går ut med urinen? / lagres som fett?

eller lagres det i det hele tatt på en lchf lifstil?

Hvor mange gram protein kroppen tar opp i timen har jeg lite peiling på, men man trenger minst et gram protein pr kg kroppsvekt per dag for å vedlikeholde muskler. Eksempelvis så trenger en ikke særlig aktiv person på 80 kg 80 gram protein om dagen, en moderat aktiv person kan gjerne innta 1,5 gr protein pr kg kroppsvekt om dagen, og er du i stor aktivtet så kan du øke enda et halvt gram eller mer.
Spiser man derimot mer protein enn kroppen bruker i musklene så vil det omgjøres til glukose, og man kan oppleve vektstagnasjon og til og med økning.
Protein fra kjøtt er det beste. Ikke alle (som f,eks meg) tåler kasein, altså melkeprotein, kroppen klarer ikke å nyttigjøre seg det, og det blir, som jeg har forstått det, direkte omgjort til glukose.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat