Sv: Vil en avart av RYP uten knebøy og markløft fungere?
Opprinnelig lagt inn av screwball, her.
Lengre bak som i at jeg får føttene foran stanga og dermed setter meg mer rett ned med rettere rygg.
Ok, det har ingenting for seg. Sannsynligvis er det bare skadelig, da bevegelsesmønsteret blir fullstendig unaturlig.
Vær obs på at "rett rygg" i øvelsessammenheng ikke er det samme som "vertikal rygg".
Sitat:
Har fått noen til å se på teknikken min, og den er visstnok helt elendig. Men har nok en sammenheng med at jeg etter ryggoperasjon tok litt for mye hensyn til ryggen i litt for lang tid, og dermed er veldig stiv. Jeg har derfor fått tips om å prøve å bruke endel tid på å strekke/tøye.
Tøy ut (over tid) til du er fleksibel nok til å sitte på huk med hælene i gulvet (barfot) og nøytral rygg. Da er du klar for knebøy 
Få gjerne en fysioterapeut til å hjelpe deg i prosessen.
Sitat:
Jeg skal prøve de øvelsene du foreslo og se om de kan fungere. Markløft har legen anbefalt meg å droppe (jeg mangler 1/2 virvel i ryggen bl.a...). Kanskje jeg må lytte litt til kroppen og ikke så mye til hva hodet ønsker jeg skal klare på treningen...
Leger sier alltid "ikke tren" hvis det er noe, og det er ikke alltid den beste løsningen. Jeg hadde følt meg fram med lette vekter (og perfekt teknikk ), og hørt med en fysioterapeut som har erfaring med tilsvarende tilfeller.
|