Når man har BMI over 40 så har man rett på offentlig hjelp til å gå ned i vekt f.eks diett, div. slanke operasjon. Fordi vi som har PCO/PCOS er en hormonell lidelse/sykdom så er det bevist at lavkarbo diett er til hjelp(som vi fleste vet) og derfor har vi rett å få stønad ved ekstra utgifter ved kosthold - som glutenallerigikere får pga ekstra utgifter til glutenfritt mel og lignende. Akkurat hvor mye man må havne over "normal" vet jeg ikke enda men skal til nav på fredag Og vi må ha legeerklæring at dette er nødvendig for å forbedre den medisinske tilstanden. Jeg ser her i huset så er det ekstra utgifter med rent kjøtt osv lell om jeg handler kjøtt på tilbud og fryser ned. Og jeg ser det vil stige minst med 500 kr i mnd for meg og enda mer hvis samboen skal spise samme mat. Harrytur til Sverige er kjempe kjekt for de som bor kortere enn en halv time unna(kjølevarer skal helst være under 30 min ifra kjøl til kjøl) hvis man ikke har store kjølebager. (Får kanskje vurdere å anskaffe noen kjølebager hvis man blir fortsatt boende i Vestfold) Det skal være en del vi kan trekke ifra på skatten men akkurat hva vet jeg ikke - men skal grille nav på fredag For dette er iallefall kjekt å vite hva vi har rett og krav på