Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning
Opprinnelig lagt inn av Viclin, her.
Haha, det er akkurat det samme med meg! Jeg skryter jo sånn av lavkarbo, men har til nå kun gått opp i vekt, ikke ned. Så jeg er ingen god ambassadør akkurat. Jeg trodde jeg skulle rase ned når jeg fikk Levaxin, men dengang ei. Men jeg føler ikke jeg har hatt full effekt av den før nå i det siste, og nå står jeg på 75 mkg. Nå føler jeg meg faktisk normal.
Og håret mitt! Jeg har hår igjen! De siste par månedene eller deromkring har jeg mistet minimalt med hår. Jeg som sto med dotter i hendene under hver hårvask, jeg som ikke har turdt å farge håret siden før jul fordi jeg da står med enorme hårdotter i hendene, jeg som hadde hodeputa full av hår, maten min full av hår, klærne mine fulle av hår - jeg farget faktisk håret mitt i dag, og jeg sto med ETT hårstrå i hendene da jeg skylte ut fargen. Håret mitt er tjukt (i andres øyne er det tynt fortsatt, men jeg kjenner selv godt at det er tykkere å ta gjennom og lage hestehale av), og jeg bare gleder meg til at det som nå nettopp har vokst ut, skal vokse ut i lengdene også.
Men det tok ca 6 måneder før håret sluttet å falle av altså. Det var vel litt etter at jeg fikk øke til 75 mkg.
Ja, mitt er også merkbart tykkere, men det er ingenting mot det var, og det er litt sårt, for jeg vil jo så gjerne ha fint hår . Det blir liksom ikke tykkere enn det her, og det godtar jeg ikke .
Jeg begynte å klippe og farge det hos frisør i stedet, og det har nok hatt sitt å si. Nå skal jeg avfarge det til min naturlige lysblonde farge, så er jeg kanskje ferdig med hårfarging for ever.
Hoho, nå skle det litt ut her, men det du skriver her gir meg håp.
Jeg skal jo også til Dr Willumsen i Drammen som jeg nevner over her, og de tenker lavkarbo i høy grad, og har nok litt andre referanseverdier både når det kommer til blodsukker, insunlinnivå og stoffskifte.
Men uansett må jeg si det er spennende å se om dette med kelp vil hjelpe.
Jeg burde jo ikke, men merker jeg er litt i overkant utålmodig (Men forhåpentligvis ikke så stresset dersom man ser på hvilepulsen min )
Jeg har jo alltids min første vektnedgang på nitten kg, da. Det er betydelig. Men jeg har nok veid ca det jeg gjør før også, men jeg har IKKE hatt denne kroppsfasongen før -det vil si midje og sånn. Folk ser det jo, samt at de merker at jeg er i bedre humøt, og det at jeg ikke har migrene og allergi merker jo de nærmeste ganske godt. 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|