Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-09, 20:10   #61
Viclin
Seniormedlem

Viclin sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Jeg har også midjen, resten har vært ganske normalt, helt til jeg la på meg enda ti kilo. Da har det fordelt seg overalt. Men det er midjen som er det største problemet mitt.

Godt du skal på den klinikken. Det må være godt å der få kontakt med leger og behandlere som har litt mer kunnskap og er litt mer openminded enn den gjengse fastlege.

Jeg tror du har lavt stoffskifte. Og før blodprøvenes tid så hadde du nok fått den diagnosen. Men de blodprøvene kan være en forbannelse. Svigermoren til en jeg kjenner fikk nylig beskjed om at stoffskiftet hennes er for lavt, kun fra blodprøver. Hun har ingen symptomer, og veldig mulig er jo det da hennes normalområde.
Tenk så mange som kunne ha fått forbedret livskvaliteten sin om legene hadde sett litt mer på symptomer. Jeg fikk struma i 2006 og det var da først jeg fant ut om Hypothyreose. Siden da har jeg "visst" at det var problemet, hvorfor jeg bare hadde blitt mer og mer sliten de siste 4 årene og følt meg mer og mer syk rett og slett. Men siden blodprøvene var normale, var det ingen hjelp å få. Det måtte gå så langt at jeg ble sykmeldt to år etterpå. Da hadde jeg blitt verre og verre siden 2002. Men siden blodprøvene mine er normale, har jeg enda ikke fått diagnosen. Selv om livet mitt har blitt totalt forbedret de siste 6 månedene, takket være Levaxin.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat