Vis enkelt innlegg
Gammel 27-08-09, 21:42   #62
Mr. Muscle
Medlem

Mr. Muscle sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Tips til dere som mistenker lavt stoffskifte og ønsker høyere forbrenning

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Leste litt bakover i tråden og ser at du har redigert innlegget.
For å svare deg på det siste her, så nei, haha, her er det ikke mye muskler, gitt! Jeg ligger faktisk 3 kg under laveste normalvekt av muskler for kvinner. I alle fall gjorde jeg det da jeg tok en vektanalyse for ca et år siden, så det er ikke "problemet". Jeg har hva som klassifiseres som lett benbygning, med smale hofter og tynne armer og bein.
Masse og masse grønnsaker, jeg spiser en del. Jeg har ikke telt kh på en stund, men spiser som regel to ganger om dagen, noen ganger tre, og da spiser jeg f.eks ti femten rosenkål/en kvart bunt brokkoli/mos av en kvart bunt blomkål, og /eller et par slever coleslaw (laget av kål, selleristing, vårløk, paprika og diverse krydder).
Jeg har prøvd å leve uten grønnsaker i tre måneder, jeg er vel opphavet til den berømmelige fettfestivalen (om enn ikke på noen måte oppfinneren av prinsippene), uten at det gjorde nevneverdig for vekta mi utover den første uka som i og for seg går innenfor mine naturlige variabler.
Det skakke være lett. Mitt "siste håp" om ingenting annet jeg så langt har prøvd eller nå setter i gang fungerer, er å gå til akupunktør.

Jeg synes du har for mye grønnsaker. Hos meg selv stopper vektnedgangen omtrent med en gang jeg inntar karbohydrater i det hele tatt. Men dersom du allerede har prøvd 0 karbohydrater i 3 måneder så er nok neppe dette opphav til problemet.
Ellers kan jeg anbefale et tilskudd av selen som også er viktig for stoffskiftet. Selen finnes det derimot en del av i kjøtt så det blir en vurdering for hver enkelt om de vil gå av innkjøp til selen i tillegg til jod.

Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat