Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-09, 16:23   #3
EmilyB
Medlem

Medlem siden: Aug 2009
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Insulinresistens og kosthold

Jeg har også insulinresistens og har fulgt et egenkomponert kosthold. Har gått ned nærmere 25 kilo siden jeg startet.

Jeg er av den oppfatning at man kommer langt med sunt fornuft. Man skal leve med dette i lengden og det kan bli vanskelig for mange om man har et for strikt regime.

Jeg spiser dansk rugbrød (de helt mørke) hvis jeg skal ha brød. Sørger for å ta på masse av pålegg. jeg spiser bare 2 skiver daglig. Men jeg spiser kakestykker og lyst brød om jeg får servert det i selskap. Jeg tar bare ikke så mye. Det er hverdagen som teller. Spiser mye frukt og grønt, nøtter, sunt fett og fjærfe kjøtt og annet med proteiner

Det som har hatt mest effekt for meg er å spise ofte og kutte ut lightbrus og annen brus. merker også effekt av å ta omega 3- piller.
Og jeg spiser litt godis i helgene og det går bra.

Spis ofte, drikk masse vann, gå turer og forsøk grønnsaker eller bær til alle måltider. Og kos deg litt innimellom. Ved siden av frukt som banan, epler osv kan du ta en neve nøtter for å hindre blodsukkeret i å stige. I smoothie kan litt dryss av kanel ha samme nytten.

Ikke gi opp ! Du når målet til slutt !

EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat