Vis enkelt innlegg
Gammel 29-08-09, 21:30   #32
aslaug
Seniormedlem

aslaug sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketogen pulverkur?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Klart du kan spørre, du kan spørre om hva du vil, men da vil du få svar deretter også
Det er ikke snakk om at det er nazi, på noen måte. Men dette er ikke et slankeforum, det er et kostholdsforum, hvor slanking selvfølgelig er en stor del av det, ettersom det gjerne er en bieffekt av et lavkarbokosthold . Poenget er at en stor del av vår misjon er kosthold som er trygge og helsefremmende. Sånn som mange av oss har opplevd det, så er de fleste ikke pulverkurer noen av delene og det er gjerne en av grunnene til at mange havner her inne. Problemet med mange av de pulverkurene som påstår å være ketogene, er også lavfett/lavkalori, det er dermed ikke så lett å vite om ketosen kommer av lavt karboinnhold eller kaloriunderskudd ...
Og det er svært få her inne som praktiserer det, og da blir det dermed lite å hente. Det handler også litt om å vite hvor man adresserer en forespørsel! Jeg tror nok selv at jeg ville fått en lignende tilbakemelding om jeg hadde postet en forespørsel i et typ lavkaloriforum om det ikke kunne være en god idé å skru opp fettenergiprosenten i maten min til 70-80, ikke sant?

Skjønner det er kjedelig å være lei av maten, men mat må du jo spise resten av livet uansett. Om du synes spis deg slank er dyrt, så vil du nok også oppleve at opplegg som kombinerer pulverkur og oppfølging av coach er like så dyrt. Eurodietten er heller ikke særlig billig.
Hva i kostholdet er det du er lei av? Er det det å lage mat, eller er det maten i seg selv?

Godt skrevet Photo! Dette er som du sier et kostholdsforum som skal fremme god helse , derfor snakker vi mat og ikke pulver.

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat