Sv: Nå gir jeg snart opp
Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.
Det er jo nå engang sånn at de aller, aller fleste av oss ikke raser ned i vekt men det går for det meste i rykk og napp men med stillstand i et par måneder, ja da er det på tide å kikke litt nøyere etter på menyen. Det beste er om du legger ut hva du spiser i løpet av dagen slik at eksperten her inne kan komme med noen kommentarer. Det aller vanligste er for lite fett og for lite vann. I tillegg så kan det hende du har en eller flere partystoppere, de mest vanlige er meieriprodukter minus smør, nøtter, tomater, søtningsmidler, dårlig søvnkvalitet, smerter og sist men ikke minst stress.
Jeg er en av de som nå har stått stille i ett år nå og har fortsatt en 10-12 kg til som bør av, bmi fortsatt over 27.
…og det er fint at du også har fått merke de positive helsemessige effektene av kostholdet i tillegg så har du jo blitt kvitt 13 kg… 
Takk for svar. Jeg har prøvd å se på menyen min, men jeg kan ikke se at jeg spiser eller drikker mange partystoppere. Dog skal jeg skrive opp hva jeg kan spise en dag. Spiser som sagt primært to ganger.
Lunsj: isbergsalat med 1 tomat, 10 skiver med agurk, fransk dressing(pose) blandet med 6-7 ss rapsolje, 10 grønne oliven, av og til fetaost, avocado og kjøtt - reker, tunfisk, grillribbe, kjøttdeig eller skinke.
Middag: 150-200 gram broccoli, stekt champignon i smør og 2 nakkekoteletter. Det enese jeg varer til middag noen ganger, er kjøttet, og noen ganger blomkål i stedet.
Ellers spiser jeg ikke så mye mer enn det. Kan hende jeg skjærer meg en tre skiver med ost, men det er sjelden.
I forhold til drikke, så drikker jeg primært vann fra springen, eller Farris/Ramløsa med lime eller sitron. Det er kanskje ikke hver dag jeg får drukket 3 liter, men ligger trolig på rundt 2-3 liter.
Håper dette kan bidra til at mitt mysterie om stopp i vektnedgang, kan bli løst 

|