Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-09, 11:09   #42
Hengebuksvinet
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2009
Alder: 54
Hengebuksvinet er på en erverdig vei

Sv: Nå gir jeg snart opp

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Har Torkil Andersen skrevet at man skal spise 1400 kcal om dagen? Det var nytt for meg.

Men, igjen da. Spiser du når du føler deg sulten og spiser du deg mett? Altså, sånn passe mett? Ikke sånn trille av stolen-mett eller sånn at du fortsatt er sulten.

Jeg bare reagerte når det virket som om du mente at lavkarbo bare var en slankekur. Det var jo heldigvis ikke det du mente.

Han har ikke skrevet det i boka nei.
Jeg er medlem av forumet hans og der anbefaler han minimum 1200 kcal om dagen. På direkte spørsmål fra meg og andre i min situasjon anbefalte han 1400 til 1600 forutsatt at man ikke er sulten.

Dette med sult er viktig i følge "alle" ekspertene og jeg spiser meg mett, men ikke overmett.
Kanskje det er jeg som ikke er flink nok til å kjenne når jeg er sulten?
Jeg hadde mange dårlige matvaner:
Skippe frokost og drikke kaffe med melk og sukker frem til lunsj. Skrubbsulten.

På jobben har vi varm lunsj, som lapskaus, kylling og ris eller andre gryteretter med ris eller pasta. Stappmett.

Sulten.
Etter en god lunsj, gjerne med cola kunne jeg gå til 5-6 tiden før jeg spiste en solid middag. Stappmett igjen.

Trening på kvelden, løping, sykling eller ski.
Skrubbsulten etter trening. Spiser da proteinbar eller middagsrester.

Etter en time er jeg så sugen på noe "godt" at jeg raider kjøkkenskapet og kjøleskapet etter noe som kan tilfredstille suget. Enten det er sjokolade, potetgull, frukt, rosiner eller hva som helst.
Dette suget er så intens at selv om vi har tømt huset for tradisjonellt godteri så tyr jeg til hva som helst. Rosiner, kakao, sjokomelk, kaffe med likør osv. Jeg har kino hjemme hvor jeg koser meg med film og de nevnte godsakene.
Det er med andre ord ikke rart at jeg har den magen jeg har.
Den er 100% selvforskyldt, og skyldes ikke andre faktorer enn meg selv.

Tradisjonelle slankekurer fungerer dårlig da jeg etter relativt kort tid sprekker så det holder når "suget" blir for stort.

Det er mulig at jeg er så vant til å være sulten at jeg ikke reagerer fort nok?
Kan det være at jeg må tvinge eg selv til å spise enda oftere også før jeg føler meg sulten?

Hengebuksvinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat