Sv: Nå gir jeg snart opp
Hmm, dette er interessant, for mange med dårlig spisevaner (tro meg, jeg har hatt helt på bærtur spisevaner før kostholdsomlegginga selv, med en samboer som var som en søppelkvern å regne, men aldri la på seg et gram uansett hvor mye junk han trykte nedpå, det gjaldt selvfølgelig ikke meg, og jeg la på meg ca 15 kg første halve året vi bodde sammen ...).
Man forstyrrer sultsignalene, og det kan jo ta litt tid å rette opp i! Jeg har jobba ganske intenst med det der, og det tok meg lang tid å bli dus med mine egne sultsignaler.
Det som oppleves som sult kan være en av tre ting:
-Faktisk sult
-Fysenhet
-Tørste
Den første sulten jeg kjenner på morran er som regel tørste. Så jeg starter alltid dagen med et stort glass vann eller mer, til jeg er uttørst. Jeg er som regel ikke frokostsulten før et par timer etter at jeg står opp. Dette er jo så klart forskjellig fra folk til folk, men det er ingen vits i å spise frokost om du ikke er sulten!!
Når man først spiser så er det et par ting man kan gjøre med fordel for at kroppen skal få ro på seg og justere metthetssignalet, og ikke minst for fordøyelsens del.
Forsyn deg først alltid med liiiitt mindre enn du tror du skal ha. Når du spiser, tygg sakte og svelg ferdig maten før du putter ny mat i munnen, og om du klarer, legg fra deg kniv og gaffel mellom hvert tygg. Når du har tømt fatet vent minst fem minutter før du forsyner deg igjen. Drikk litt vann i mellomtida. Er du fortsatt sulten etter fem minutter så forsyn deg en gang til.
Dette er enkle knep som funker svært godt! Ikke bare blir du kjent med dine egne sult- og metthets-signaler, men du gir fordøyelsen ro og tid. Det verste du kan gjøre mot magen er å hive i deg maten!
Jeg tror kanskje du kunne ha hatt nytte av Paul McKenna sitt hypnoseprogram "I can make you thin". Det spiller ingen rolle om du tror på greia eller ikke, men han presenterer en rekke enkle men helt geniale tips. Der sitter det en haug med feite briter og bare "jøss, er det sånn det er å være sulten og mett!" 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|