Vis enkelt innlegg
Gammel 01-09-09, 18:45   #1
Paris
Seniormedlem

Paris sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 49
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Forbrenning - når?

I dag spiste jeg kyllinglår og salat til frokost, ble ikke sulten i lunsjen og hoppa over den. Spiste middag rundt kl 16:15, Kylling, salat og mye fetaost og cf. Nå lurer jeg på hvordan dette med forbrenning virker. Jeg klarte nemlig ikke nå å motstå et glass med light brus (drakk vel ca 2 dl). Men dette kun fordi jeg hadde lyst på, ikke fordi jeg føler meg sulten - føler meg faksisk skikkelig mett enda.

Spørsmålet mitt er hvordan dette med forbrenningen virker. jeg er så fasinert over alle de kjemiske utredningene osv her inne - jeg er en person som gjerne må forstå det som jeg skal skjønne før jeg aksepterer det liksom.

Så noen som vet dette med forbrenningen? Fedon sa at forbrenningen øker om kvelden, derfor ikke nødvendig å ta inn mer føde som virker forbrennende. Men jeg blir ofte sulten sent på kvelden. Er det noen regel når man går på lavkarbo - om at vi ikke skal spise feks 2 timer før vi legger oss?

Så lurte jeg på - hvis man skal unne seg noe med karbo. Er det lurt å gjøre dette alene - og ikke spise dette sammen med annen mat som er har mye fett, siden da fettet sikkert lagres? Og hvor lenge må det være siden du spiste? Eller er dette en helt teit og feil forståelse? Har vært flink og ikke spist noe særlig karbo siden jeg begynte, men nå har jeg sååå utrolig lyst på en is!

Ja dette ble sikkert et rotete spm. Noen som forstår hva jeg spør om?

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat