Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...
Takk for gode råd, alle sammen!
Ikke meningen å være vrang, men jeg gjør allerede omtrent som dere sier, altså.
Jeg lager ukesplaner uten å gjøre det for komplisert, siden vi har lite tid å bruke på matlaging. Mht til barna, så spiser de ikke rent kjøtt eller fisk, så der er den store bøygen. De godtar heller ikke den andre lavkarbomaten jeg har servert (lavkarbopizza, ostelasagne osv). De siste ukene har de ofte endt opp med å spise bare ris, pasta og poteter + litt grønnsaker. Det er jeg ikke så fornøyd med, derfor serverer jeg kjøttboller, fiskekaker osv til dem. Har ikke funnet slikt med lite nok karbo, og å lage selv føles litt overkommelig akkurat nå, når jeg ikke en gang har tid til å trene (som jeg elsker). Lunsjen på jobben er vanskelig å tilpasse. Der har vi brødskiver med pålegg, punktum. Blir mye prat om hva jeg spiser, som jeg synes er ubehagelig, men det avtar vel etterhvert.
Det jeg synes er aller vanskeligst, er at jeg så ofte må takke nei til ting folk byr meg. Føles uhøflig og sært å være i bursdagsselskap og avvise ALT som blir servert. Eller i middager hvor lavkarbo og høykarbo er blandet på en måte som gjør at jeg ikke kan velge ut det jeg kan spise. Eller vertskapet har laget en dessert de gleder seg vilt til å servere... Hva gjør dere erfarne da?
Lavkalori er litt lettere for meg sosialt, merker jeg. Kanskje fordi det er mindre synlig. Jeg vil helst ligge lavt med at jeg slanker meg. Er jo som sagt ikke av de mest overvektige, og får derfor kanskje mindre forståelse for at jeg slanker meg enn jeg ville fått hvis jeg veide 20 kg mer.
|