Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...
SusieBlues: Du er herved invitert hjem til oss for å sørge for at sønnen min smaker på nye ting og spiser rent kjøtt, uten å utsette han for vold eller krenkelser. 
Dette tror jeg ikke du har kompetansen til å rådgi meg om, rett og slett. Ser ut som du tror at jeg er ubevisst og ettergivende vis a vis denne problematikken. Men vi har alldeles ikke valgt minste motstands vei her. Vi har lest alt som finnes av litteratur og barn, mat og ernæring og vi har rådført oss med profesjonelle. Som er enige med oss om at med noen barn er det litt vanskeligere enn bare "å bestemme".
Sånne barn som spiser bare de blir sultne nok, er det jo ingen sak å sette grenser for. Det vet vi, for vi har ett av den typen også.
Til det tråden egentlig handlet om: Jeg må nok gå i tenkeboksen når det gjelder ketolyse. Mitt eneste motiv for å spise på denne måten er (rask) vektnedgang, og det føles veldig som en forsakelse. Når vekteffekten uteblir, er det kanskje bedre å velge
a) noe som bringer meg ned i vekt
eller
b) gi opp slankingen og spise den maten jeg liker
eller
c) en mellomting, som gir mer moderat vektnedgang men som føles mer levelig på sikt (Fedon?)
|