Sv: Hva gjør jeg galt? Går ikke ned på ketolyse ...
Opprinnelig lagt inn av Novisa, her.
At ferdigmat ikke er vanlig mat synes jeg er en veldig pussig påstand. Ikke for deg, kanskje. For oss er det helt normalt. Og for alle jeg kjenner også, faktisk. Å skulle tre sine egne definisjoner ned over andre, synes jeg nesten er litt ufint.
Tja, kanskje det er slik at jeg er vokst opp med mat laget fra bunnen av og alle vennene mine lager mat fra bunnen av, minus pølser. Mat på pose har vi brukt i blandt ja,men det er ikke dagligdags. De fleste jeg kjenner er veldig opptatt av å unngå tingene som er tilsatt i slike poser eller kanskje er som meg, s*nes feks ferdig pizza smaker null og niks. Men ungene får da gjerne joikakaker i blandt også, men det er ikke hverdagsmat med slikt.
Jeg er ikke ute etter å tre mine holdninger på deg, du velger selv hva du vil servere.
Om mine unger ikke vil spise laksen, så ja, da får de den dagen spise grov pasta og brokkoli. Mine unger ikke altetende heller, men de har vært servert mat laget fra bunnen av fra de startet med fast føde. Nå vet jeg ikke hvor gamle ungene dine er, men mine to som kan spise( minste sondes) er 4 og 6 år, og de får ikke si at de ikke liker maten hvis de ikke har smakt, og det er lov å si at man ikke liker, eller ikke tør å smake. Jeg tvinger ikke i de mat, det skal de slippe.
Men sånn ellers, er det så m*e ekstra arbeid for deg å steke fiskekaker til familien( disse kan lages fra bunnen hvis du vil for din del) og en fiskebit til deg? Det er jo ikke mere enn en panne som trengs, det eneste er jo at deres fisk er runde kaker og din kanskje en avlang bit.
Og hvis du føler at et ketogent kosthold er tungt å gjennomføre, så lån bøkene til Fedon Lindberg på biblioteket. Jeg tror det kan være lettere for deg å gjennomføre det og kanskje lettere for deg å kombinere med familien.
Og kjøttdeigen kan du kjøre i food prosessor med kniv, slik at den blir finere og ikke så grov.
|