Vis enkelt innlegg
Gammel 02-09-09, 11:55   #13
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva slags resultater ga ED for deg?

Tja..... liste 2 ja - går vel mest i løk, purreløk, tomat og bitte litt rød paprika, og det bruker jeg vel 2-3 ganger i uka i en ratatouille sammen med grønn paprika, squash, sellerirot og blomkål. Bruker av ingrediensene på øyemål, så 1/4 - 1/2 liten løk, litt purre, en skive eller to rød paprik og en middels stor tomat er det som oftes ender opp i gryta. Av og til bytter jeg ut tomat med tomatpurre. Har aldri veid dette for å se hvor mye det er, men tipper at jeg er langt under dagsrasjonen fra liste 2 .

Holder meg stort sett til kokt/stekt/ovnsbakt asparges, blomkål og brokkoli til middag og salat med grønn paprika, agurk og to skiver rød paprika til lunch. Ratatouillen bruker jeg sammen med omelett eller pasta, og i fase to er den grei til det meste jeg lager av kjøtt eller fisk. Lagde faktisk fiskesuppe hvor jeg brukte ratatouillen som base forrige helg

En god investering for å kunne spise suppe i lunchen er en termokopp (ca 3 dl) som du kan røre ut suppen i, og deretter drikke direkte av koppen. Jeg har gjort dette siden jeg startet, og det fungerer bedre enn å skulle røre ut suppen i en tallerken.
Kalt og varmt vann regner jeg med er tilgjengelig i kantinen for alle...

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat