Vis enkelt innlegg
Gammel 03-09-09, 18:55   #20
Paris
Seniormedlem

Paris sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 49
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Rask Creme Brulee?

Opprinnelig lagt inn av Siss1, her.

Hei! Jeg har vært på jakt etter en creme brulee oppskrift og så den som Nille har lagt inn her. Den syns jeg var ganske komplisert å lage og tok lang tid, så nå har jeg prøve min egen raske versjon!!

4 porsjoner:

3 dl fløte
2 ss splenda
10-15 vaniljedråper
2 egg
(Kan også ha vaniljestang oppi, men jeg vet ikke hvor mange karber det er i den!)

Kok opp fløte, splenda, og vaniljedråper. Ta kjelen av ovnen, la avkjøle noen minutter før du heller oppi to lett sammenvispede egg. Fyll oppi 4 creme brulee former og sett inn i ovnen i vannbad på 125 grader i ca 40 minutter. Midterste rille.

La de avkjøles en god del før de spises. Jeg har ikke sukker oppå, kun for å kutte ned på karber, men det er jo valgfritt! Hele oppskriften er vel ca 12 karber, så det blir 3 karber per porsjon. 7,5 hvis du har en teskje sukker oppå.....

AH! Denne skal prøves! Jeg har laget Fedon sin med Fruktose, og syns den også er kjempegod.

Noen spm:

Bruker du hele egget? Ikke bare plommen?

Og hvor lenge setter dere den under "grillen" for å smelte sukkeret (evt fruktosen)? Jeg ødela nemlig flere porsjoner ved at den stod under grillen og begynte å foss-koke og skilte seg ble ikke noe særlig den nei...

Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat