Problemer med å bli mett
Ja, det har jeg. Man skal jo spise når man er sulten og spise til man blir mett. Den saken er grei. Men en liten halvtime etter at jeg har spist, så er jeg sulten igjen. Jeg drikker masse vann, men sulten trenger gjennom likevel.
Nå begynte jeg å spise lavkarbo i midten av juli, og har vært i ketose stort sett hele tiden. For en og en halv uke siden begynte jeg å følge Ketolyse og ligget på under 20 kh. Jeg spiser masse fett; mellom 200 og 250 gram om dagen, så det burde jo ha mettet skikkelig. Ca 80% av det jeg spiser er fett.
Jeg har prøvd å spise når jeg er sulten, men da spiser jeg nesten hele tiden føler jeg. Jeg har også prøvd å ignorere sulten, og heller drikke vann når jeg nettopp har spist. Da går sulten etterhvert over. Ingen av metodene gir noe utslag på vekta.
I stad f.eks. spiste jeg middag: 180 gram svin nakkefilet, fløtesaus, en porsjon salat med rømme og litt dressing. Dette ble 8 kh, 67 gram fett og 36 g protein. Mett ble jeg, men en halvtime etter var jeg jaggu sulten igjen. Spiste en ostechips med reker i majones, men det stagget ikke sulten.
Jeg kan bare ikke spise enda mer fett føler jeg. Da må jeg leve på Cocosa. Men spiser jeg muligens for mye? Sånn at magesekken ikke får skrumpet inn? Man er jo ofte mer sulten i begynnelsen, men jeg har vært sulten siden midten av juli.
|