En nybegynner som har noen spørsmål
Hei hei. jeg har vært en snikleser her i et par uker. jeg begynte for to uker siden på lavkarbo. Takket være dere her inne så fikk jeg motet til å kjøpe inn masse råvarer til å overleve denne dietten. Har alt fra johannesbrødkjernemel til heistad gele i skapet. Gerds ostekake står i kjøleskapet her også :-) Og jeg baker et brød som jeg har fått oppskriften på her inne, som jeg tar noen skiver av hver dag med masse godt pålegg på.
Nå er det sånn, at første uka, da trimma jeg masse, nesten hver dag. Var helt konsekvent på under 15 karber pr dag. De første dagene var jeg slapp og helt utslått. OG helt desperat etter snop. men det gav seg etter nesten en uke. Første veiedag er overstått, og vekta viste nøyaktig minus to kilo!! jeg var kjempeglad og veldig veldig stolt av meg selv.
Uke 2 ble det lite trim. Jeg har mye vondt i leddene dessverre, og den uka ble jeg både slapp og mye smerter hadde jeg også. Men tillot meg fremdeles ikke å sprekke, bortsett fra på lørdagen, da jeg spiste litt snop bare, ellers holdt meg til dietten.
Så da andre veiedag kom, var jeg ikke gått ned et gram. Var skikkelig skuffa, for selv om jeg hadde fått lite trim, så hadde jeg jo spist dietten og holdt meg under de 15 karbene til dagen!
Nå er jeg på uke 3. har skjønt at jeg må ha en del fett. Men jeg har vanskelig for å forstå det! man legger da på seg når man spiser fett??? Men jeg har nå iallfall begynt med smør på skiva, og har spist fettranden på spekeskinka. Har også spist litt ost.
Denne uka blir det også lite trim, fordi det er rene stormen ute og det regner hele tiden, og jeg har ei lita ei på 2 år som har fått ny vogn men vi mangler regntrekk. Det skal vi ut å skaffe i helga. Men vil jeg alså da ha større sjanse denne uka til å a gått ned noen gram, fordi jeg har spist mere fett? og HVORFOR? Jeg sliter litt med å forstå det da men ettersom jeg leser her så er det sånn. Uforståelig. Trenger en forklaring på dette på NORSK og med TESKJE hehe.. om noen kan forklare meg.
|