Sv: Problemer med å bli mett
He he. Dere får få dere barn. Før måtte jeg lese hver gang jeg spiste, for den saks skyld kunne det godt være å pugge innholdsfortegnelsen på melkekartongen, om ikke annet lesbart var i nærheten
Med to små barn under 5, er det ett must å sitte samlet rundt bordet. Gjør vi ikke det så løper de rundt. Så her sitter vi rundt middagsbordet 7 dager i uka. Høres bra ut hva, men Ikke helt Zen følelse, som burde være det optimale, men mer typisk:
"Hvordan var det i bhg i dag da? Hva er det du tenker med, få bena ned fra bordet! Slutt å leke med maten, det er mat og ikke fly! Så flink du var å spise broccoli, kan du ikke bare smake pitte litt på fisken også! OK, nå er det nok, den som ikke sitter i ro får ikke bok til leggetid! Du var superflink å spise hundreogørtogførti pannekaker i går, superbra, kan du ikke bare smake på en kotelettbit i dag, da ville mamma blitt glad!"
Tja, vi har jo roligere dager også, men jeg tror jeg nesten spiste mer i ro og mer oppmerksom på maten, når jeg satt forran tv eller med bok/pc enn i disse dager med barn på 2.5 og 5år... (men det blir jo bedre og bedre dag for dag heldigvis )

|