Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-05, 09:24   #8
Muskat
Seniormedlem

Muskat sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Begod

2) det er helt feil måte å belønne på , belønn ham heller ( en hver innblanding kan også sees på som skjult kritikk).

Resten er jeg veldig enig i

OK, her må vi bruke skjønn! Finn den type belønning mannen helst vil ha, og belønn for de tingene som er vanskeligst for ham. Min mann klarer ikke å komme i gang. Han har ingen problemer med å gjøre husarbeid, men han har to problemer. A) han finner ikke ut hva som trenger å gjøres (har alle menn husarbeidsfilter i hjernen, Begod?) B) han vil heller kose sammen med meg enn å gjøre husarbeide. Den beste belønningen for min mann er altså å gi ham min oppmerksomhet og tilstedeværelse

Det jeg ikke kan gjøre, er å gå ut, og særlig ikke gjøre stillesittende arbeid. Da har jeg ham med en kopp te, en avis og en meget bedagelig sittestilling i en god stol like i nærheten i løpet av to minutter, eller ivrig med på tur med bredt glis og ingen bekymringer for huset.

(Bare for å moderere litt: når jeg er bortreist tar han glatt vare på huset, barna og alle oppgaver, uten å klage. Riktignok kommer jeg hjem til enorme hauger med skittentøy og spor etter skippertakvasking de siste dagene før ankomst, men det spiller jo ingen rolle så lenge alle er sunne, friske og i godt humør!)

Muskat

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat