Sv: Får behandling for lavt stoffskifte, men ikke bra nok
Opprinnelig lagt inn av Lillevoff, her.
Fint å høre at kelp'en hjelper, Photo!
Jeg har familie i Tyskland, hvor flere tar jod-tilskudd i tillegg til medisin. Forslo dette for legen min, men hun mente det bare var tøys... *sukk*
Begynner å innse at allmennleger ikke nødvendigvis har peil på alt mulig.
Mest av alt er jeg frustert, fordi jeg har gått i flere år og følt meg som den verste hypokonderen, for alle tester viste jo ingenting. Stikkene og misting av ord når jeg snakker har vel vært mest plagsomt, sammen med en generell slapphet. Og ikke minst, manglende vektnedgang til tross for iherdig innsats både på trening og på matsiden ("da får du bare øke innsatsen, da" fikk jeg høre).
ARGH. Er.så.irritert.akkurat.nå!
Ja, i Tyskland så har vi vel begge lavt stoffskifte . Men du fikk tilbud om Levaxin til tross for at du lå innenfor normalområdet? Det er jo ikke verst av legen din da. For selv om legen min er super på mange områder så er han nok litt slave av referanserammene. Men sånn er det jo, naturligvis vil jeg nesten si, at allmennleger vet litt om alt.
Jeg skal til dr Willumsen på Willumsens kvinneklinikk i Drammen om halvannen måned, og jeg skulle nesten ønske jeg hadde bestilt dobbeltime, for jeg har så mye jeg føler jeg skal ta opp med henne. I bunn og grunn skal jeg dit for en ordentlig GU, men jeg vil også få en second opinion om både insulinverdiene mine og stoffskifteprøvene, og det er i hvert fall legen min meget positiv til, da han er smart nok til å se sine egne begrensninger.
Jeg har forresten skjønt det sånn at stoffskiftemedisiner bruker lang tid på å fungere, men ettersom du først er medisinert for lavt stoffskifte, så kanskje du bør foreslå for legen å få registreringsfritak for Armour? Det er i motsetning til Levaxin naturlige hormoner (fra gris), og det funker visst bedre for mange.
Så langt er vekta mi status quo, men jeg er skikelig forkjøla og har nettopp fått min første menstruasjon etter å ha slutta på minipille, og det er jo vannsamling.com, så jeg fortviler jo ikke!
Håper du finner ut av ting! Stoffskifte er virkelig en sammensatt og komplisert sak 
Opprinnelig lagt inn av Orkide, her.
Ser Pingu nevner Oftebro, og han er spesialist og driver med forskning på stoffskiftesykdommer. Han ser etter helheten i sykdomsbilde.
Går du til Oftebro tar du mange forskjellige blodprøver, ikke bare direkte mot stoffskifte som andre leger. Han mener det er sammenhenge mellom mange ting. Du føler deg nesten blodfattig etter å tatt blodprøver etter hans anvisninger.
Det er ikke nok å ta medisiner, du må også følge en spesiell kost.
Veldig mye som ikke kan spises (synes jeg) ble litt stresset av det.
MEN av han så har jeg lært hvordan jeg skal tolke kroppens signaler, så hadde det ikke vært for Oftebro, så hadde jeg nok vært langt nede i kjellern i dag.
Jeg går ikke hos han lenger, for nå føler jeg at den fastlegen jeg har og jeg spiller på lag. Pluss at kroppen fungerer kjempe bra med lavkarbo kost.
Dette høres jo utrolig positivt ut! Bare synd at jeg som mange andre med diffuse sykdommer ikke har råd til å gå dit.
Skulle vært interessant om det fantes noen leger/sentere som spesialisterte seg innenfor dette, og som også har egenandel 

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
|