Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?
Opprinnelig lagt inn av BigO, her.
Jeg så et innslag på tv i dag om at Bodø Bakeri har lagd et barnehagebrød som heter "Alt for ungan" masse fiber og ingen frø. Her klarte bakeren å si at det var bra for oppveksten? Eneste smarte i det innslaget er ungen som på slutten blir spurt om hun trodde brødet var sunt? NEI svarte hun
vettug unge!
Min datter på 10 lager matpakken sin selv, og hun velger å spise bl.a omeletter, kyllingsalat, paprikabiter gulrot og agurk med dip til (norzoladip )osv
Hun velger mer og mer å sløyfe brødet. Skolemelken vil hun ikke ha, for de tilbyr ikke H-melk, bare lettmelk og magrere. Skolefrukten er hun enig i at vi sier nei til, for hun foretrekker den frukten vi tilbyr(i begrensede former)hjemme.
Min gutt på 7 foretrekker helst vann til skolematen, for han er redd for å bli lei av å måtte drikke melk hver dag. Alternativer skolemelkordningen tilbyr er juice, og det er jammen ikke bedre.
Er faktisk veldig fornøyd med at ungene har tatt slike valg uten at jeg har vært nødt for å tvinge dem.
Det eneste er Snuppa på 10 som stadig vekk får høre det av (misunnelige) skolevenner at hun spiser å rar mat...hehe...men de sikler over salaten og vil gjerne ha. Noen lærere har sagt til henne direkte at hun bør ha brød i matpakka på skolen...og jeg har lært henne at hun bare kan si "å ja"...hehe...hun orker ikke argumentere, men er kjempfornøyd med at hun slipper å ha brød.
Karbohydrater får hun da nok av uansett...
Den tv-reklamen irriterer meg, og hele skolemelk/frukt- ordningen irriterer meg...skjønner liksom ikke at noen snart kan ta til orde for lavkarbo...men det kommer vel til slutt...nå som Sponheim har kuttet karber og gått ned 12kg...