Vis enkelt innlegg
Gammel 06-09-09, 22:13   #37
RuneKommune
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2009
RuneKommune er på en erverdig vei

Sv: September-startere!

Hei alle sammen.

Jeg begynte siste dagen i august, men slenger meg med her.
Nå har jeg gått på kuren i en uke og føler at ting begynner å gå seg litt til, mine erfaringer frem til nå er:

Tilvenning
De første dagene var jeg utrolig mye på do, svettet veldig mye, var litt svimmel og følte at munnen var belagt av fett. Etter 4 dager begynte alt å bli bedre.

Kroppen
-Jeg merker flere forandringer, det første er ånden, den er dårlig. Vademecum spray er kjøpt inn og gjør forhåpentlivis susen.
-Kroppslukten har og forandret seg, min kjære synes jeg lukter fiskekaker og egg.
-Jeg blir lett irritert.
-Jeg kan gå veldig lenge mellom måltidene, kvelds tror jeg at jeg bare kan kutte.
- Søtsuget er borte, jeg tror dette er fordi jeg ikke har lurt meg selv med masse fun, zero, pepsi max, lavkarbokake og annet. Litt av poenget er jo å LEGGE OM LIVSTILEN og da hjelper det vel pent lite å ta med seg uvanene fra høykarbolivet og lage lavkarboutgaver av de?

Mat
I begynnelsen gikke det mye i egg og bacon osv osv.. men har vel landet på et kosthold som ser slik ut:

Frokost: 2 skiver soyabrød, 1 egg, 50 g laks (tilsammen ca 3kH) evt stekt egg og bacon eller ostesmørbrød av soyabrød. Spiser sjelden grønnskaer til frokost.

Lunsj: Salat. Alltid hjertesalat eller rukkola, alltid grønn paprika. Varierer mellom agurk, skinke, bacon, revet ost, kokte egg og kylling på resten.

Middag er veldig forskjellig. Kjøtt eller fisk med rikelig grønnsaker til (blomkål og brokkoli blir det litt for ofte) Taco på lørdag var veldig greit! Har også forsøkt meg på pizza.

Mellommåltid blir som regel paranøtter, disse stiller sulten veldig greit.

Jeg drikker stort sett vann eller farris, og 2 kopper kaffe om dagen.

Jeg dokumenterer alt jeg spiser i en notatbok og teller kH

Trening
Jeg er i utgangspunktet svært aktiv. Trente ikke de 4-5 første dagene (treningsfri etter birken) men har trillet barnevogn 1/2 - 2 timer hver dag. Fredag løp jeg og jeg trodde jeg skulle dø! Kroppen var som en jojo og pulsen sto overhodet ikke i samsvar med belastningen til tider, en halvtime ut i økta følte jeg dog at kroppen hadde gått seg litt til. Løsrdag og søndag har jeg løpt kortere turer og det kjennes helt ok ut i sone 1-2, men føler meg som en traktor når jeg forsøker å gi på litt.

Vekta
Det bør nevnes at jeg på ingen måte er nå overvektig, men bare litt rund. Jeg må jobbe med meg selv året rundt for ikke å gå opp til tross for at jeg sykler 1-5 ganger i uken. Jeg var lei av dette, og satt meg som mål å ta av 8-10 kg før jeg starter på et nytt, fast kosthold med mindre karbo.

Startvekta var på 78,5 kg. Jeg er 179 høy (mann). Jeg har fulgt litt med, men skal veie meg "offisielt" en gang pr uke. Altså i morgen tidlig. Har smugtittet litt og ligger rundt 76,5. Ned 2 kg altså, men dette er jo bare vann og glykogen stort sett.
Hvor godt dette fungerer får jeg vel se om en uke igjen.

Jeg ønsker alle andre nybegynnere lykke til!

Rune

RuneKommune er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat