Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-09, 06:33   #12
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem

SunnhetMedSirrup sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Har dere sett skolemelkreklamen?

Opprinnelig lagt inn av Karbosara, her.

vettug unge!

Min datter på 10 lager matpakken sin selv, og hun velger å spise bl.a omeletter, kyllingsalat, paprikabiter gulrot og agurk med dip til (norzoladip)osv

Hun velger mer og mer å sløyfe brødet. Skolemelken vil hun ikke ha, for de tilbyr ikke H-melk, bare lettmelk og magrere. Skolefrukten er hun enig i at vi sier nei til, for hun foretrekker den frukten vi tilbyr(i begrensede former)hjemme.

Min gutt på 7 foretrekker helst vann til skolematen, for han er redd for å bli lei av å måtte drikke melk hver dag. Alternativer skolemelkordningen tilbyr er juice, og det er jammen ikke bedre.

Er faktisk veldig fornøyd med at ungene har tatt slike valg uten at jeg har vært nødt for å tvinge dem.

Det eneste er Snuppa på 10 som stadig vekk får høre det av (misunnelige) skolevenner at hun spiser å rar mat...hehe...men de sikler over salaten og vil gjerne ha. Noen lærere har sagt til henne direkte at hun bør ha brød i matpakka på skolen...og jeg har lært henne at hun bare kan si "å ja"...hehe...hun orker ikke argumentere, men er kjempfornøyd med at hun slipper å ha brød.

Karbohydrater får hun da nok av uansett...

Den tv-reklamen irriterer meg, og hele skolemelk/frukt- ordningen irriterer meg...skjønner liksom ikke at noen snart kan ta til orde for lavkarbo...men det kommer vel til slutt...nå som Sponheim har kuttet karber og gått ned 12kg...

oi, herlige barn!

men hvartfall jeg mener ikke at de skal skrike ut på tv SLUTT OG SPIS BRØD og si: FETT ER SUNT!

for da blir jo alle mennesker i hele landet forvirret.. ( undtatt oss)