Sv: En nybegynner som har noen spørsmål
Opprinnelig lagt inn av Smulamor, her.
Så da om jeg klarer å trimme samtidig med dette kostholdet så vil jeg ha større mulighet for å gå ned i vekt?Det må jo være eneste mulighet? Min typiske kost er lavkarbobrød som jeg fant oppskriften på her inne, jeg spiser smør, litt ost, en del kjøttpålegg, mye egg, kokt, stekt, omelett, med løk, broccoli, blomkål, paprika, jeg spiser kålrot eller mandler/valnøtter mellom måltidene, jeg spiser mye kylling og fisk, til middag, tar mye fiber som kruskakli, spiser ikke frukt. Er jeg helt desperat etter sjokolade så spiser jeg noen biter med sukkerfri sin sjokolade.
Av drikke så går det på vann, kaffi og sukkerfri te, jeg har mye tomater i kosten, spekeskinke med fettrand, wienerpølser (lett) de har ikke karbohydrater i seg.
Jeg har hatt LITE sprekker i helgene. Den største sprekken jeg hadde på lørdag var en halv "melkedrøm" med karamell og valnøtt (nam) og et stykke marsipankake og et stykke sjokoladekake i bursdagsselskap. Så var det stopp. Fortsatte med dietten min.
Da vil det jo si at jeg må bare trimme litt mere så vil jeg gå ned i vekt. Noen andre meninger?
Det virker som at det sitter mye lavkalori i deg ennå. Det beste er å unngå brød, ihvertfall i starten. Det stopper vekta på mange. Du skal ikke behøve å spise noe mellom måltidene, er du sulten eller bare fysen? Spis deg mett til måltidene istedet. Kylling og (mye) fisk er magert. Bruker du mer fett til slike måltider? Spiser du kjøtt? Dropp kruskakli og fiber. De fleste får nok av grønnsakene. Du kan føle deg forstoppet de første ukene, men det går over. Du får også mindre og annerledes avføring på et lavkarbo-kosthold.
Ikke spis godteri selv om det er sukkerfritt. Jeg lurer veldig på hvilke wienerpølser som ikke har noen karber i seg? Pølser er generelt spedd ut med for mye mel og andre karbe-ting. Spis heller rent kjøtt. Tomater har ganske mye karber i seg. Teller du antall karber du får i deg?
Når du begynner på lavkarbo mister man som oftest mye vann og mange får stor vektnedgang den første uka. Om man "sprekker"/spiser høykarbo kommer ofte disse vannkiloene tilbake igjen. En sprekk på lavkarbo kan ikke sammenlignes med sprekker på lavkalori. Du kan ikke bare spise mindre til neste måltid, du påvirker kroppen mye mer når spiser høykarbo. Det du spiste på lørdag bør unngåes til aller største grad om du vil gå ned i vekt.
Hvor mye har du lest om lavkarbo før du begynte? Kunnskap er makt og nøkkelen til suksess