Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-05, 17:14   #1
MHM
Ikke flink, men god...;-)

MHM sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Hedmark
Alder: 50
MHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastiskMHM er bare helt fantastisk

Vondt kne - noen råd?

Med tanke på tråden "Påstand", så har jeg kanskje en følelse som sitter i kneet, men vondt er det okke-som...

Vel - jeg lurer på om noen kjenner igjen det jeg beskriver, og om disse "noen" i såfall har noen råd? Jeg har nemlig aldri hatt vondt i knær, og er litt uopplyst om temaet.

Beskrivelse:
Mitt høyre kne gjør vondt når jeg går, løper, hopper. Det er på framsiden av kneet, litt langt nede. Det kom etter mye håndballspilling for et par måneder siden, men har ikke blitt bedre selv om jeg belaster det mindre nå. Jeg tror ikke jeg har vridd det. Jeg tror heller ikke det er noen betennelse i slimposen under kneet. Det er ikke vondt når jeg har kneet i ro. Det er ikke vondt å klemme på. Det gjør ikke vondt å bøye det eller å løfte noe. Det er vondest før jeg blir varm. Det hjelper å ha en runde med sportstape under kneet. Det er vondt selv når jeg går innendørs og gjør husarbeid. Det er aldri forferdelig vondt. Bare sånn midt-på-treet vondt hele tiden ved bevegelse.

Vurdering:
Kan det være slatters? Hva er i såfall det? Får ikke treff når jeg søker på nettet. Kan det være menisk? Hva er i såfall det?

Behandling:
Jeg er mest for alternativ behandling jeg da. Og vil gjerne slippe å gå til legen. Men kan vel nøde meg dit for å få rekvisisjon om nødvendig. Hva med akupunktur? Massasje av lårmuskel? Homeopati? Øvelser? Urter? Skal jeg unngå noe? Jeg kan ikke unngå alt som gjør vondt, for da må jeg sitte på rumpa, og det vil jeg IKKE!