Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-05, 17:32   #3
matgal
Medlem

matgal sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 41
matgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snillmatgal er virkelig snill

Slatters

Slatters er det oftest unge fotballgutter som får.. Men jeg er jente og har ikke spilt fotball. Men jeg innbiller meg at man ikke kan få dette som voksen. Det som kjennetegner slatters er en tydelig kul som stikker ut rett under kneskåla. Alle har små kuler ut der, men ved slatters blir denne kjempe stor. Også går den visst aldri helt ned igjen. Ved slatters så er det dødsvondt å ta på eller dunke noe borti denne kulen. Så hvis det ikke gjør vondt, så tror jeg nok ikke det er Slatters... Det er i hvert fall min erfaring med sykdommen. Jeg fikk slatters i ti års alderen. Kulene er der fortsatt, men de er ikke vonde mer.
Ellers så har jeg også fått jumpers knee nå i "voksen" alder.. Det er betennelse i senene over og under kneskåla.. Noen ganger hender det at det ikke gjør vondt å trykke der, men som oftest, hvis du treffer rette stedet, gjør det kjempe vondt. Jeg har hatt betennelser der sånn til og fra i to og et halvt år nå. Hvis du har hatt betennelse noe sted så er det på en måte samme smerten.. En egen sånn betennelses smerte...
Mer erfaring har jeg ikke med knær... (Som om ikke det var nok?? )

matgal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ingen! Og er stolt over det! :-D Svar med sitat