Vis enkelt innlegg
Gammel 25-04-05, 17:39   #5
dingpot
Seniormedlem

dingpot sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Jeg har også hatt smerter i knærne i snart to år. Det begynte da jeg økte styrketreningsmengden drastisk, og mange av øvelsene belastet knærne i stor grad. Det gjør vondt nedenfor/under kneskåla, og det kan gjøre vondt når som helst egentlig, særlig hvis jeg skal reise meg og løfte noe samtidig, særlig hvis jeg vrir kneet bare bittelitt. Gjør ikke vondt å ta på, men legen skøyv på kneskåla, og da gjorde det litt vondt.

Jeg tar nå store doser omega 3 oljer (linfrøolje i maten, tran med ekstra omega3, kapsler med omega 3, eskimo i 3,6,9 mix), noe kjeg synes har hjulpet litt. Før kunne det gjøre vondt også når jeg satt i ro lenge, men nå er det sjelden. Musklene på framsiden av låret må trenes og tøyes for å stabilisere kneskålen. Strenge restriksjoner må overholdes i minimum 4 mndr til to år (ingen løping på asfalt, ballspill, roing, slalåm, konkurransesykling, brustsvømming osv). Aktiviteter som anbefales/er tillatte er vanlig skigåing (ikke ploging og fiskebein), sykling i flatt terreng med høyt sete, svømming på rygg og crawl. Aktiviteter som gjør at man fr vond skal avsluttes.

Du kan få revisisjon til røntgen for å utelukke anatomiske defekter/løse beinsplinter osv. Det gjorde jeg.

Nå vet jeg ikke om dette er det samme som du har, men jeg kommer bare med innspill om det JEG kan. Jeg tror det jeg har kalles patellofemoralt syndrom???

Håper du finner utav det! God bedring!

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat