Vis enkelt innlegg
Gammel 07-09-09, 23:25   #43
Bacon
Medlem

Bacon sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Bacon er ny på veien

Sv: Felleskjøpet har skjønt det!

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Du skulle sett de sårene han hadde. Var så ille at dyrlegen fikk litt dilla, tror jeg. Selv inne i øregangene hans var det så tett med sår at hun slet lenge med å få renset dem.

Jeg kjenner altfor godt til hunder som er dekt av infiserte byller ja.. Ikkeno moro.

Sitat:

Teorien er at det hele henger litt sammen. Furunkulose skyldes gjerne nedsatt immunforsvar og dyrlegen mente da at det samme kunne gjelde for magen hans.

Jeg er helt enig i at ting gjerne henger sammen, og det kan det fort gjøre i dette tilfeller også. Jeg sier ikke at dere tar feil på noen måte, men furunkulose kan også skyldes et overaktivt immunforsvar, noe som igjen kan passe "fint" sammen med en teori rundt intoleranse eller allergi. Begge mine furunkulosehunder har/hadde også allergi, noe som slettes ikke er uvanlig med furunkulose. Allergi skyldes igjen et overaktivt immunforsvar. Men ja, furunkulose i seg selv sier noe om et dårlig immunforsvar, så kan man tenke videre i hvilken retning det utarter seg.

Fôringen går seg til, det er jeg helt sikker på! Flott at du ønsker å prøve det ordentlig, jeg tror hunden din vil ha mye igjen for det. Du skal ikke se bort ifra at både mage og hud stabiliserer seg, man kan iallefall krysse fingre, tær og poter! Og ja, konkurranselydighet er moro det.

Bacon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Baconinfisert Svar med sitat