Jeg er en forholdsvis slank mann, 40 år, som startet helt i slutten av august, ikke på grunn av vekt, men på grunn av at jeg har lyst til å leve et friskt liv uten diabetes, kreft, allergier, hjerte og kar sykdom osv.
Bi effekter? Ja, alle som en. Jeg har vært svimmel, hatt hjertebank, svetter mye mer (er varmere), ekstremt vondt i musklene, spesielt i lårenes forside, og verk i leddene. Hodet fungerte også dårlig, det var som om jeg ikke klarte å tenke klart. Var også veldig sliten, og litt kvalm til tider. Nå skal det legges til at jeg er en ganske så strikt LCHF, og karboene her kan telles på 1 hånd. Nåvel, iblant 2. Min kost baserer seg på fett. Deretter hiver vi på litt protein, og kanskje en grønnsak, om jeg får lyst. Maten min består av mye fett, siden jeg løper halvmaraton, og trenger derfor mye energi. Ja, det går an å løpe på fett, men kroppen trenger tid til å trene opp fettforbrenningen, og det er IKKE så morsomt å gjøre det, men når det er gjort.....du kan løpe, og løpe, og løpe. Fett er garantert bedre en karbo når det gjelder uholdenhetsidretter. Jeg er forøvrig 182 høy, veide 85 kilo, og vekta sto bom stille, har gjort i et år nå, selv om jeg løper mange mil i uka. skifta over til Lavkarbo i August, og strikt LCHF rundt den 30.8.
Vekta raste fra 84.7 til drøye 80 kilo på denne uka. Og denne uka har jeg heller ikke løpt.
Frokost i dag var dårlig, 3 egg, en teskje med smør. Lunch var 400 gram kylling, stekt i 100 gram smør, plus en håndfull wok og krydder uten sukker. Mellomåltid var rundt en hekto med blåmuggost, 42 % fett, og kvelds var 400 gram kjøttdeig, stekt i 100 gram smør, 2 dl med cremefraiche og en dose med taco saus, uten sukker.
En ganske kjedelig matdag, med andre ord, mest på grunn av dårlig tid. Pleier å inneholde mye mer fisk, bacon, fløte og sopp nå på høsten, men brakkeliv denne uka får ta skylda for det