Vis enkelt innlegg
Gammel 09-09-09, 12:13   #2
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Litt start hjelp:)

Opprinnelig lagt inn av nebell, her.

Hei!
Jeg er en jente på 34 år, gift og har 3 barn(2,9.13). Jeg skal ned ca 15 kg. Håper noen kan svare meg på noen spørsmål
1. Hva er forskjellen på lav karbo og ketose(prøvde det men syntes det ble for innviklet)
Lavkarbo er samlebetegnelsen på flere kostholdsfilosofier som går ut på at man reduserer karbohydratene i koste.
På ketolyse spiser du så lite karber (15g) at kroppen må ty til fettforbrenning. Denne type forbrenning danner ketoner.
2. Går det ann og innvolvere resten av familien? Ser at noen skrev noe om at lite karbo kan hjelpe ADHD probematikk, både jeg om min sønn på 13 er diagnosert.
Mange med adhd har god hjelp av å kutte ned på karber. Og barn har godt av fett i kosten.
3.Kan man spise knekkebrød eller feks ingers rugbrød?
Nei, ikke i vanlig forstand!
4. Og tilslutt må man spise mye fett på lav karbo kur, jeg er blitt vant med feks karbonadedeig og lett prod
Ja, du må spise fett på lavkarbo!
Det er ofte det som er den største utfordringen. Vi er så van ttil å tenke minst mulig fett, her er det faktisk omvendt!
Og det virker, big time!

Ble litt mange spørsmål men menmå jo prøve og lære litt da

Hjalp det litt?
Håper det!