Sv: En nybegynner som har noen spørsmål
Jeg er ny selv her - har levd på lavkarbo i 4 uker. Kjenner meg litt igjen, for jeg gikk ned 2 kg på noen få dager, og deretter stoppet det fullstendig opp. Så har jeg gått litt mer ned og nå sist hadde jeg faktisk gått opp .
Jeg tror at i begynnelsen mista jeg mye vann, men noe skjedde i kroppen likevel, fordi magen ble mye mindre. Nå har alt bare stoppa opp, men jeg prøver å gå på med holdningen om at det bare ikke er alt jeg forstår, og gjør mitt beste.
I begynnelsen følgte jeg Fedon sin kokebok, og var nokså sikker på at dette var noe for meg. Men det ble fort for mange karbohydrater, og jeg gled mer og mer vekk fra hans filosofi. Men det kan godt hende at jeg kommer tilbake til Fedon som en livstil når jeg har stabilisert kroppen. Hvem vet Dessuten så er det mye enklere når du feks kan spise kjøttdeig og annet metta fett uten å ha dårlig samvittighet. Har ikke laga noe av kjøttdeig på mange mange år fordi det har vært så usunt. Har jeg trodd da...
Men her er mange gode oppskrifter her inne, og så går det ann å fikse sine egne favoritter utifra produkter som er anbefalt. Syns det er mye godt å lage - men er fortsatt usikker på meg selv om jeg gjør rett mhp hvor mye fett osv. Tror jeg har det litt for mye i blodet at man ikke skal spise så mye fett... Men begynner å komme seg nå.
Aner ikke om det ble noe fornuftig her, men ønsker bare å muntre deg opp til å fortsette litt til selv om det kan føles frustrerende Og HUSK: Det er mye trening du kan gjøre inne også. Ta på deg joggesko og "løp på stedet", step-trinn på en liten "barnekrakk", situps og annen styrketrening osv... Det hjelper mye med en del styrketrening, så kan du heller ta kondisjons-trening når du finner formen igjen (ihvertfall det som er min plan he he)
Masse lykke til!!

|