Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-09, 10:25   #21
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: LK-Valget 2009

Og så lurer jeg på om jeg tør å lufte noen små tanker (eller, de er vel relativt store), og vil bare advare om at dette er mine personlige tanker om det politiske livet i Norge.
For de som overlevde åttitallet, og begynnelsen av nittitallet, med Thatcher som statsminister i 79-90, og med, forsåvidt en langt snillere høyre-regjering i Norge under Willoch fra -83, helt til Syse tok over på slutten av åttitallet (hvilket ikke akkurat endte så bra ...). Når jeg ser tilbake, jeg kan aldri huske at det har vært så mange sosialister overalt, og det ser man jo i all popkultur som viser til ungdomskulturen på den tiden. Det vil alltid oppstå motreaksjoner, særlig når jappetida gikk i grus.
Med så mange år med stort sett rødt, eller i allefall i en slags liberal orientering i så mange år, tror jeg folk er bortskjemte. Vi har blitt et veldig rikt land, og nå har vi en finanskrise. Jevnt over har det blit større forskjeller på folk, ikke fordi at vi har fått så mange flere fattige, men vi har fått mange flere rike.
Så, jeg venter på en motreaksjon, at folk skal bryte ut av konformen. Og nå lurer jeg nesten på om det må til en konservativ overtagning av landet for at folk skal våkne litt !
Ikke at jeg ønsker at Frp skal komme til makta (sorry for de som stemmer Frp, altså, dette er bare min mening), ikke bare fordi jeg er uenige med dem, men fordi jeg tror at dersom de får gjennomført bare halvparten av sin politikk så vil det ha store konsekvenser for landet langt fram i tid. Dette er et parti som aldri har vært i regjering, og med sitt flertall over høyre, så vil det i tilfelle bli en statsminister fra Frp.
Så, i ytterste konsekvens, hva vil skje med oss småfolka? Vi som er trygda/kunstnere/lavtlønna/uten utdanning? Er det en Frp/Høyre-regjering som må til for at folk skal våkne opp og holde sammen for et rettferdig samfunn?

Ja, jeg vet ikke om noen følger med på tankegangen min her, jeg er bare veldig bekymra.
Jeg har forøvrig ikke gått i en demo siden Krf-regjeringa ...

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat