Sv: LK-Valget 2009
Ja, det er som en pendel som svinger hele tiden. En gang må den snu. Spørsmålet er bare om pendelen egentlig svinger så langt i praksis, i og med at vi "har det så godt" med velferdsstaten. Etter SV kom til makten, så var det jo et gigantisk hopp over på FrP i meningsmålingene, - som en motreaksjon på alt plunderet som var i starten med dem. Det som er spennende å se nå, er jo om pendelen har svingt helt over, og oppslutningen til FrP faktisk holder seg i praksis nå som folk faktisk skal ut og stemme på ordentlig (det er jo noe litt annet enn å uttale seg på en meningsmåling).
Jeg er veldig skeptisk til FrP i regjering, - ikke bare fordi jeg er så hoppende uenig som jeg kan blir med verdisynet deres, men også fordi jeg tror det vil være uheldig for landet vårt å ha nok en periode med et opposisjonsparti som ikke har erfaring fra å sitte i regjering. (FrP setter fingeren på viktige problemstillinger, det skal de ha. Men konklusjonene og årsakssammenhengen og løsningene deres er dårlige og i mine øyne ikke bra. )
Jeg stemmer Venstre fordi de har det verdigrunnlaget som passer mitt verdisett best, og dermed også tar avgjørelser og har holdninger som stemmer med hva jeg synes er bra. Jeg stemmer Venstre fordi de har en helthetlig politikk, og har med seg det beste fra velferdspolitikken fra venstresiden og det beste fra økonomipolitikken fra høyresiden.