Vis enkelt innlegg
Gammel 10-09-09, 12:21   #1
Rottis
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 36
Rottis er ny på veien
Smile

Enda et nytt menneske :)

Hei!

Jeg sitter og snuser litt på dette med lavkarbo og har gjort det en stund. Har slanket meg i ca 1,5 år og har prøvd med på flere kurs med Grete Roede, uten særlig resultat. Om det skyldes sløvhet fra min side eller om det rett og slett ikke funker er nok litt både-og. I alle fall har jeg vært her inne noen ganger og kikka, og vurderer å prøve meg på en retning innen lavkarbo. Det er nok mulig å finne alt det jeg lurer på rundt omkring her inne, men fortsatt finner jeg forumet litt uoversiktelig, siden jeg ikke helt vet hva jeg er ute etter. Det kommer seg vel etter hvert! Er inneforstått med at dette er noe jeg må ville fullt og helt, halvhjerta forsøk kan en like godt være foruten.

I den anledning har jeg noen spørsmål, og jeg er klar over at jeg kommer til å få sprikende svar. Lavkalori og at fett er fy er nok ganske innprentet i meg. Jeg merker at jeg får litt angst av fløte og H-melk, fordi det er rikt på fett og kalorier.

Hva bør jeg starte med? Bør jeg begynne å spise lavkarbo å ta hvilken type jeg velger etter hvert, eller bør jeg begynne i andre enden?

Hvordan påvirker dette familien? Jeg er glad i å lage mat til meg og samboern, og vi spiser jo den samme maten. Dersom han ønsker brød til lunsj skal ha få det, men hvordan vil den evt. økningen av fett i kostholdet påvirke hans matvaner med karbohydrater?

Hvordan påvirker dette kroppen min? Vil jeg lukte vondt? Få dårlig ånde?

Kan jeg trene? Kroppen min trenger å bli bedre trent, musklene trenger å bli sterkere, det samme med hjerte. Er det skadelig å leve lavkarbo og å trene? Jeg er ikke noen kjempehyppig gjest på Sats, 2-4 ganger i uken.

Det var vel igrunn det jeg hadde sånn i farten. Kommer vel sikkert med mer senere. På forhånd, takk for svar

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat