Flere spm fra en fersking?
Har ikke holdt på med ketolyse så lenge, og lurer stadig på flere ting. Samler derfor noen spm. her, og håper noen kan svare meg.
- Kan jeg spise vanlig majones på tube. Leste at det var sukker i Millsen, men kanskje ikke mye? I så fall hvilken majones bruker dere? (Prøvde å lage aiolien min i kveld, men fikk den ikke stiv i dag, så jeg ga opp)
- Kan man spise ferdig dressinger som det står 0 karbo på eller f.eks, 1,5 karbo på hver 100mg forde om det står at den inneholder sukker? Er det da så lite at det ikke har noe å si?
Hvis det ikke er bra, hvilke ferdigdressinger anbefales?
- Hvilke saltpølse anbefaler dere som ikke har sukker i seg? Type salami, chorizo el.l. Synes det er greit å dele opp slik pølse i stede for bacon i omelett.
- Hvilke te anbefaler dere? Har sett noen tråer her inne, men blir ikke klok, synes det er 1-2 karbo pr. pose på mange.
- Hvilke fordeling på karboh., proteiner, og fett bør det være i et måltid? Og er det ideelt at det er det samme fordelingsforholdet ved alle måltider? Eller kan dette variere fra måltid til måltid hvis totalen i løpet av dagen blir den samme. (Vet at det er hensiktsmessig å fordele noe protein da) Har boka, men ikke fått lest den ferdig.

- Kan jeg å spise noe ostechips på kvelden uten annet tilbehør når jeg er i ketose? (Håper det for ost er det som er allerbest med denne kuren, både rent, smeltet og som chips.

- Har kjøpt vitaminene, men Magnesium vitsminene i kuren var utsolgt. Kjøpte derfor Magnesium 200mg pr. pille på Sunkost (dere vitaminpiller) og bruker det i stede. Går det greit?
Takker for svar. 
Sist redigert av Tiki : 12-09-09 kl 21:29.
|