Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-09, 20:10   #1
Tiki
Seniormedlem

Tiki sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Tiki er på en erverdig vei

Flere spm fra en fersking?

Har ikke holdt på med ketolyse så lenge, og lurer stadig på flere ting. Samler derfor noen spm. her, og håper noen kan svare meg.

1. Kan jeg spise vanlig majones på tube. Leste at det var sukker i Millsen, men kanskje ikke mye? I så fall hvilken majones bruker dere? (Prøvde å lage aiolien min i kveld, men fikk den ikke stiv i dag, så jeg ga opp)
  2. Kan man spise ferdig dressinger som det står 0 karbo på eller f.eks, 1,5 karbo på hver 100mg forde om det står at den inneholder sukker? Er det da så lite at det ikke har noe å si?
    Hvis det ikke er bra, hvilke ferdigdressinger anbefales?
  3. Hvilke saltpølse anbefaler dere som ikke har sukker i seg? Type salami, chorizo el.l. Synes det er greit å dele opp slik pølse i stede for bacon i omelett.
  4. Hvilke te anbefaler dere? Har sett noen tråer her inne, men blir ikke klok, synes det er 1-2 karbo pr. pose på mange.
  5. Hvilke fordeling på karboh., proteiner, og fett bør det være i et måltid? Og er det ideelt at det er det samme fordelingsforholdet ved alle måltider? Eller kan dette variere fra måltid til måltid hvis totalen i løpet av dagen blir den samme. (Vet at det er hensiktsmessig å fordele noe protein da) Har boka, men ikke fått lest den ferdig.
  6. Kan jeg å spise noe ostechips på kvelden uten annet tilbehør når jeg er i ketose? (Håper det for ost er det som er allerbest med denne kuren, både rent, smeltet og som chips.
  7. Har kjøpt vitaminene, men Magnesium vitsminene i kuren var utsolgt. Kjøpte derfor Magnesium 200mg pr. pille på Sunkost (dere vitaminpiller) og bruker det i stede. Går det greit?
Takker for svar.

Sist redigert av Tiki : 12-09-09 kl 21:29.
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat