Sv: Flere spm. fra en fersking?
Hei,
En av de første tingene man må venne seg til er å lese varedeklarasjonen på matvarer. Husk at dersom det er mindre enn 1 kh pr 100 g vare så kan produsenten merke den med 0.
Dersom du er usikker på noe kan du slå den opp på nettet, for eksempel: www.matvareguiden.no.
Sjekket majonestuben i kjøleskapet Mills har 2 kh, og sjekker du med matvareguiden så er den med minst kh, http://www.matvareguiden.no/sokemaskin.asp?search=majones&type=produkter
Jeg bruker noen ganger ferdigdressinger, fant en i sommer med relativt lavt kh innhold og det er ikke så mye jeg heller på salaten at det bekymrer meg. ..og en dressing med 1,5 kh ville jeg ha brukt.
Når det gjelder kjøttpålegg som for eksempel salami så kan du sjekke ut din favoritt og se om den ikke har 0 kh. Husk at saltmat binder vann i kroppen.
I ketolyse boka står det at man kan drikke te. Noen her inne er bekymret for kh innholdet i frukt te, men enkelte mener at i og med kh er lavt og at man ikke spiser teposen så er burde det ikke være noe problem. Jeg drikker mye svart te og jeg har også kuttet ut teen men merket ingen forskjell.
Nr 6 overlater jeg til andre da jeg ikke har boka her.
Man kan spise ost på ketolyse så kan ikke se at det skulle være noe problem å spise ostechips, dersom det er den hjemmelagede varianten du har funnet her på forumet. I og med at du spør så regner jeg med at du har fått med deg er at meieriprodukter bortsett fra smør kan være en partystopper for enkelte.
Ser ikke noen grunn til at ikke skal være greit med et annet merke magnesium tabletter. Jeg bruker ikke tablettene fra ketolyse.no.
|