Tråd: Atkins shop!
Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-09, 21:31   #58
sylwester
Seniormedlem

sylwester sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Atkins shop!

Opprinnelig lagt inn av Skorpia, her.

Så lenge du handler for under 1000 kroner skal tollen være på 70 kroner fra 1/4-2004 og betales på postkontoret når varene hentes.

Dette er nytt fra denne dato. Før dette var tollen på 150 kroner for varer under 1000,og de ble betalt ved siden av.
Varer under 200 er tollfritt,men det har liten hensikt å kjøpe så lite når en må betale mellom 250-300 kroner i frakt på varene (39$)
Varer over 1000 kroner fortolles med 24% moms.
Men jeg skal se nærmere på dette når varene kommer:-) og se om dette stemmer.

Forresten så jeg 2 typer såkalte atkins-barer, derav en som var liksomsjokolade, på SmartClub. SmartClub er jo idag del av Coop så det kan hedne andre Coop-butikker kn ha de og.
Jeg kjøpte mange enkle sjokolader for å prøvesmake ,men kjøpte en boks med karamell og nøttesjokolade,for den har fått skryt her.
Kjøpte også splenda og fortykningsmiddel som kan brukes til sauser puddinger både varmt og kaldt.
Dere skal også få rapport på brownie mixen som jeg har bestillt,er veldig spent på hvordan den smaker:-),for den ferdigkjøpte mixen du får på butikken her er sabla god,men fysj a meg masse karboser

Dette skurrer veldig. Jeg tror du forveksler toll med postens gebyr for forenklet fortolling. De tar en sum for å fortolle varer som kommer inn og som har en verdi under 1000kr. Koster varen over 200 (eksklusiv frakt) er det minst moms på hele beløpet+frakt+postens gebyr. Over 1000kr og du må fortolle den ved oppmøte (dvs. hverken posten eller forenklet fortollign på toll.no er gangbart).

Forresten så så jeg sånne Atkins-barer på SmartClub. De er jo en del av Coop så det kan hende andre Coop-butikker også fører Atkins-produkter.

Sist redigert av sylwester : 12-09-09 kl 21:38. Årsak: lagt til info om atkins-barer
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat