Vis enkelt innlegg
Gammel 12-09-09, 23:41   #75
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: September-startere!

Opprinnelig lagt inn av susip3ws, her.

No har jeg fått boka å lest endel sia jeg fikk den idag tidlig: ) jer er ganske motivert egentli, men når jeg tenker på middagene så blir jeg veldi umotivert får jeg sjønner ikkje en dritt av det Jeg er så redd får å spise får masse karbohydrata uten å vite det. Jeg tror at e gjør de større en det egentli er:s Hadde SÅÅ lyst å lage lasagnen men så vet ikkje jeg kor masse av formen jeg kan spise så de blir riktig me karbs:/

Nokken som kan hjelpe meg?

Det er ikke vanskelig det er bare uvant a skulle regne kh. Du må alltid husk å lese varedeklarasjonen på matvarer du har tenkt å kjøpe, du finner kjapt ut hva du ikke kan bruke. Du kan også sjekke næringsinnholdet i varer på www.matvareguiden.no. Hold deg langt unna mel, sukker, poteter, ris og pasta. Bruk grønnsaker som vokser over jorda samt løk. En annen tommelfingerregel er å ikke bruke ingredienser som har et kh innhold over 5 g.
Til å begynne med er det lurt å veie alle ingredienser som inneholder kh som du skal ha i retten. Dette kan virke litt uvant i begynnelsen dette kommer du fort inne i, mange noterer ned det de bruker mest og henger en oversikt på kjøleskapet.
Mener å huske at total kh verdien er regnet ut på de rettene som står i bok.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat